Ekonomi

EMITT Fuarı Zengin Etkinlik Programıyla Hız Kesmeden Devam Ediyor

EMITT, her yıl 40.000’e yakın turizm profesyoneli ile dünya çapındaki tatil destinasyonlarının ve seyahat şirketlerinin sunduğu yeni ve heyecan verici seyahat fırsatlarından yararlanmak isteyen gezginleri ağırlamaktadır.

ICA Events’in TÜROFED ve TTYD ortaklığında düzenlediği, Türkiye’yi tanıtmaya ve turizmi markalaştırmaya hizmet eden 26. Doğu Akdeniz Uluslararası Turizm ve Seyahat Fuarı – EMITT, ziyaretçilerini TÜYAP Fuar ve Kongre Merkezi’nde ağırlamaya devam ediyor. EMITT, tüm katılımcılar için değer yaratan faydalı içerikler ve işbirlikleri ile sektöre yön vermeye devam ediyor.

Fuarın üçüncü gününde gerçekleştirilen etkinlikler kapsamında; ‘ Doğrudan Rezervasyonları ve Geliri Nasıl En Üst Düzeye Çıkarırız?‘,’ Kitlenizin Etkileşimini Kurmak İçin İpuçları: Özel Müşteri Deneyimleri Yaratmak‘,’ Sürdürülebilir Turizm Ekseninde Kültürel Miras‘ Ve ‘ Metaverse: Genişleyen Turizm Kaynaklarını Deneyimleyin‘ başlıklı bahisler şube temsilcileri tarafından masaya yatırıldı.

“Pandemi sonrası tatil yeri arayanların oranında büyük artış var…”

moderatörlüğünde Booklogic Dijital Pazarlama Direktörü  Selin Yiğitkuşoturumunda konuşmacı olarak Weirong Zheng, Google Stratejik Paydaşlar Direktörügerçekleşti.

Oturumda öncelikle Google’ın seyahat deneyimlerini ve rezervasyon gelirlerini en üst düzeye çıkarmak için yaptığı bazı projeler ele alındı. Weirong Zhenge, Google’da Stratejik İştirakler Direktörü “Seyahat teknolojisi sektöründeki boşluğu kapatmaya çalışıyoruz, insanlar etkinlikler ve geziler için daha değerli içerikler istiyor. Pandemi sonrası özellikle Google Travel kullanıcılarının araştırmaya çok zaman ayırdığını görüyoruz, yeni kurulan Pmax uygulaması ile yapay zeka teknolojisi sayesinde karmaşıklaşmadan doğru müşteriye kolayca ulaşabiliyoruz.

  “Kitlenizin Etkileşimini Kurmak İçin İpuçları: Özel Müşteri Deneyimleri Yaratmak”

günün ikinci seansı Anatolity Kurucusu, Fütürist, Deneyim Tasarımcısı  Dr. Cem Kınay yönetildi. oturum Pernod Ricard Menat Pazarlama Müdürü Elvan Küçükdemiral, Mastercard Danışmanlık Hizmetleri TürkiyeVe Azerbaycan İş Geliştirme Lideri  Mehmet Gülez, Swissôtel The Bosphorus Satış ve Pazarlama Direktörü  Reha EfeVe Google Turizm Sektör Lideri  Yeşim Öztekinkonuşmacı olarak katıldı.

Google Turizm Bölüm Lideri  Yeşim Öztekin,tüketicilerin daha yeterli bir deneyim için daha fazla para harcamaya hazır olduklarını ve bu oranın otel konaklamalarında daha da yüksek olduğunu belirtti. Öztekin, “Müşteri ve tüketiciler derken aslında kendimizden yani kendimizden bahsediyoruz. Özellikle pandemi sonrası şubede tüm beklentiler değişti ve değişiyor. Artık tatil derken sadece deniz, kum ve güneşten bahsetmiyoruz. İnsanlar aslında deneyim peşinde. Tüketicinin tatil algısı, yeni bir şeyler denemek ve deneyimlemek yönündedir. Şu anda seyahat alışverişleri için çok fazla seçenek var ve tüketicilerin %40’ı bir sonraki alışverişlerinde başka bir markayı seçeceklerini söylüyor. Burada öne çıkan duygu inanç ve güveni müşteri deneyimi ile sağlıyoruz. Tüketiciler artık markaları kıyaslamadıkları için deneyimlerini karşılaştırıyorlar.”

“Yeni bir misafir edinmek, mevcut bir misafiri elde tutmaktan daha maliyetlidir”

Reha Efe, Swisotel The Bosphorus Satış ve Pazarlama Müdürü “Sektörümüzde ağırladığımız kişilere müşteri olarak değil misafir olarak bakıyoruz. Misafirin istediği eseri satmak artık yetmiyor. Misafirlerimizle daha uzun süre bağ kurmak ve farklı bir bağ içinde olmak istiyoruz. Araştırmalarımız bize yeni bir misafir edinmenin aslında mevcut misafiri elde tutmaktan çok daha maliyetli olduğunu gösteriyor. Bu nedenle bir misafirin bizimle iletişime geçtiği andan itibaren fark yaratması bizim için çok değerli. Rekabet ortamında fark yaratmak için daha özel şeyler yapmamız gerekiyor” dedi.

  Mastercard Consulting Services Türkiye ve Azerbaycan İş Geliştirme Başkanı Mehmet Gülez, Sunumunda farklı ülkelerden Türkiye’ye gelen ziyaretçilerin harcama kalemlerinin analizinden bahsetti. Bu analizlere göre müşterilere neler sunabilecekleri hakkında bilgiler paylaştı. Konuşmasının devamında; “Önümüzdeki dönemlerde müşteriler daha fazla dijital ödeme ile hizmet alacak. Türkiye’ye yakından baktığımızda akaryakıt harcamalarının yanı sıra gıda, sağlık ve kozmetik harcamalarının da arttığını görüyoruz.”

Elvan Küçükdemiral, Pernod Ricard Orta Doğu, Kuzey Afrika ve Türkiye Pazarlama Müdürü,Markalarıyla tanınan bir firma olduklarını vurgulayarak likör bölümündeki trendlere de değindi.

günün 3. paneli ‘Sürdürülebilir Turizm Ekseninde Kültürel Miras’oturumu yönet Pelin Batuyapılmış. Divan Hotels Satış Müdürü, Radyo Baş Programcısı Deniz Dikkaya, İBB Kültürel Miras Daire Başkanı Oktay Özel, İBB Kültür Daire Başkanı Tolga Volkan Aslankonuşmacı olarak yerlerini aldı.

Divan Hotels Satış Müdürü, Radyo Baş Programcısı Deniz Dikkaya, “ Barış ve kardeşlik turizm konseyi dünyanın en büyük bölümüdür. Turizm ne kadar sürdürülebilir olursa, diğer paydaşları da o kadar savunabiliriz. Son zamanlarda sürdürülebilirlik anlamında çok yol kat etmeye başladık. Şimdi daha genç kitlelere hitap etmeye başladık ama 10-15 yıl sonra daha da genç kitlelere hitap etmeye başlayacağız. Turist sayısına çok takılmamak gerektiğini düşünüyorum. Bunun yerine kültürel miraslarımıza odaklanmalı ve onları korumalıyız” dedi.

İBB Kültürel Miras Daire Başkanı, İBB Kültür Daire Başkanı Oktay Özel, “ Tarihi alanların korunması ve sürdürülebilirliği çok önemlidir. İstanbul’daki kültürel yapıların korunması ancak geniş bir toplumsal bilinçle mümkündür. İBB Kültür Varlıkları ekiplerinin bir diğer önemli hedefi de Türkiye’deki kültür sanat insanlarının kendilerini ifade edebilecekleri bir alan açmak. İstanbul’un çok özel alanları var ve bu bölgeleri turistlerle buluşturmak çok önemli.

  İBB Kültür Daire Başkanı Tolga Volkan Aslan, “Kültür turizminin en önemli halkalarından biri de tecrübe meselesidir. İstanbul’da kültür turizmini engelleyecek birçok faktörün olmasının yanı sıra bence çok renkli bir sektör. Tüm tarihi alanları işlevlendirebilirsek dünyanın ilgisini çekeceğinden hiç şüphem yok. Her bölgenin yemek ve kültürel alanlarından bahsederek vurgulanabilecek bir yönünü bulabilirsiniz.

Günün son paneli Metaverse: Genişleyen Turizm Kaynaklarını Deneyimleyin ‘, ‘Turizmde Metaverse ile duyuları harekete geçirmek’, ‘Metaverse nasıl seyahat etme isteği uyandıracak?’, ‘Turizm sektöründe müşteri ilişkilerinin yeni yüzü metaverse mi? ‘Metevarse’nin sürdürülebilir ve sorumlu turizme katkısı nedir?’ meseleler görüşüldü. Atlas Space CEO, İstanbul Bilgi Üniversitesi Öğretim Üyesi Ahmet Burçin Gürbüz, Goart Mertaverse Kurucu ve CEO’su Burak Soylu, Gazeteci, Sinema Yapımcısı, İklim Aktivisti Elif Dağdeviren, Cerebrum Tech KurucusuVe Yürütme Konseyi Başkanı Dr. R Fazilet Erkulkonuşmacı olarak katıldı.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

haber-cinarcik.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu